De zon! - Reisverslag uit Montélimar, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu De zon! - Reisverslag uit Montélimar, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

De zon!

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

28 Mei 2024 | Frankrijk, Montélimar

De plaats Roussillon waar we gisteren verbleven heeft niets te bieden. Volgens onze hotelier kwamen de oud- en grootouders van de huidige generatie Turken naar de streek om te bouwen aan de kerncentrale. De huidige gemeenschap verdient de kost met name als stucadoor of in de horeca.

Het horeca aanbod op maandagavond was een fried chicken tent en de zaak waarvoor wij kozen: Asian Sushi.

Bij binnenkomst zat er niemand in het restaurant en dat bleef ook zo. Wel werd er veel afgehaald en bezorgd zodat de twee chefs in de keuken er een uur over deden om ons een maaltijd voor te zetten. We kwamen onze tijd door met Cola, Ice Tea en een speciale uitgave van 7 Up want alcohol werd er niet geschonken.

Helaas werden de ‘nems’ niet warm geserveerd maar dat maakte de uiterst correctie eigenaar goed met een korting op de rekening en twee blikjes frisdrank.

Zitten we in het wijngebied waar oa. de Condrieu en Côte Rotie wijnen vandaan komen, krijgen we geen gelegenheid om dat te proeven!

Bij binnenkomst in ons hotel maakte de eigenaar het goed met een glas Côtes du Ventoux rouge uit eigen voorraad maar wel tegen betaling. Een schrale troost.

We hadden een moeilijke start vandaag; de een was zijn fietsbril kwijt en de ander kwam er na 3,5 km achter dat zijn telefoon nog in het hotel lag.

Met enige vertraging reden we via de D4 naar de aansluiting op ons pad, de ‘ViaRhôna’. Om de achterstand in te halen gaven we er gas op en reden we al snel Belvédère binnen. Geen koffiezaak te vinden!

En dan is het afpellen. De zon is warm en die is de hele dag bij ons gebleven [e-1f31e].

Snel door weer en rond 10h30 reden we met 47 km op de dagteller Tournon binnen. Onderweg kwamen we nog een Belgische dame tegen. Ze was een week geleden vanuit Gent vertrokken richting de Zuid-Franse kust.

Samen aten we heerlijke kersen die we plukten uit een boomgaard die we onderweg passeerden.Naast kersen kwamen we ook pruimen, abrikozen en natuurlijk druivenstokken tegen.

Tournon is een leuke stad en ondermeer bekend door het wijnhuis Paul Jaboulet Auné en de beroemde chocolade fabrikant ValRhona.

Rond 12h30 reden we Valence binnen om onze LLOB te nuttigen. Dit keer met kaas (20% korting!), appels en brood uit een biologische supermarkt. 70 km gereden.

Het was erg winderig vandaag en dat had niks te maken met het eten van gisterenavond. Zeker na de middag kwam de mistral opzetten. Gelukkig wel in ons voordeel waardoor we op sommige stukken snelheden tot 31 (Franck 32) km per uur behaalden.

Voor Le Pouzin kwamen we een Nederlandse vader en dochter tegen, gestart in Langres die op de fiets naar Barcelona onderweg zijn. Daar pakken ze boot naar Ibiza, waar de dochter woont.

Op het terras om 15h15 en met 106 km op de teller de route naar Montélimar, onze eindbestemming vandaag bekeken en de gunstigste gepakt. Tijdens het fietsen kwamen er echter alleen maar km meer bij, terwijl we wel de goede kant op reden. Fietsen blijft verrassend!

We reden over de fietsbrug bij Rochemaure ook wel de ‘Waaibrug’ genoemd. Verdere uitleg lijkt me niet nodig.

Moe maar voldaan kwamen we rond 17h30 aan bij hotel du Parc in het centrum van de stad. Goed verkleurd door de zon - we hebben goed gesmeerd - en 141 km verder.

We zitten nu in de regio Ardeche en gaan een biertje drinken. Wel met nootjes erbij, volgens onze ploegleider! Vanavond lekker eten met een glas vin, hopen we.

• 28 Mei 2024 - 21:18

Lieke :

Verdient na 141 km Wijn , nootjes en bier Genieten mannen [e-1f942][e-1f942][e-1f6b4][e-1f37b][e-1f37b][e-1f95c][e-1f95c]

• 28 Mei 2024 - 21:48

C&C:

Tjonge jonge 141km. Dat is ginne flauwekul!! Proficiat.

• 28 Mei 2024 - 21:53

Helma Van Beijsterveldt:

Heerlijk hoor! Geniet van de zon. Eindeljk! Hier wachten we er nog op!

• 28 Mei 2024 - 22:58

Annie En Toon :

We kijken iedere dag uit naar het verslag van Dyon. Ga zo door! En nog veel fietsplezier!

• 28 Mei 2024 - 23:15

Martin :

Knap hoor, dat noem ik nog eens, gas geven.[e-1f44a][e-1f3fd][e-1f44a][e-1f3fd]

• 29 Mei 2024 - 03:10

Jose:

Wow! Wat een prestatie [e-1f44c][e-1f4aa]

• 29 Mei 2024 - 07:15

Hans En Maks. :

Super leuk jullie op deze manier te volgen. Veel succes mannen !!

• 29 Mei 2024 - 08:53

Arnold Epping:

141 km dat begint er een beetje op te lijken ![e-1f61c]

• 29 Mei 2024 - 10:17

Didier En Marloes:

Chapeau voor jullie prestatie tot nu toe, hopelijk heeft het eten gisteren gesmaakt met een welverdiend glas vin! Leuk om jullie zo te volgen!