Rustige dag - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Rustige dag - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Rustige dag

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

29 Mei 2024 | Frankrijk, Avignon

Montélimar is een stad met veel historie maar ook hier is het ‘s avonds goed zoeken naar een leuke eetgelegenheid. We aten bij de brasserie tegenover ons hotel. Ruime porties, niks bijzonders maar de Côtes du Rhône ‘les Abeilles’ rouge van Jean Luc Colombo maakte veel goed.

Tijdens het eten bespraken we ons programma van vandaag en unaniem namen we het besluit om de trein te nemen naar Orange om de stad te bezichtigen. Daarna zouden we doorrijden naar Avignon met hetzelfde doel voor ogen. Een soort rustdag dus, en zo geschiedde.

Om 9 uur treinden we richting Orange en voor 10 uur zaten we aan de koffie in het centrum. Na een tour door de stad fietsten we richting de beroemde wijnplaats Chateauneuf du Pape om vervolgens door te rijden naar Avignon.

Helaas gaat niet alles altijd zoals je wenst. Misten we een afslag; hadden we een bord over het hoofd gezien? Om een lang verhaal kort te maken: we hebben na 10 km omrijden ons pad weer gevonden. Helaas schoot Chateauneuf du Pape erbij in.

Om 13 uur stopten we in Sorgues waar Franck een kaarsje op stak in de plaatselijke kerk en we bij een watermolen onze LLOB genoten, dit keer met clementines sap.

Een bankje verder zat een man ons vermakelijk aan te kijken terwijl hij het ene naar het andere flesje Heineken tot zich nam en hetzelfde deed met shag. Kwam het door ons of door de alcohol?

We kwamen vandaag veel fietsers tegen met bepakking. Ook twee fietsers zonder verpakking, rijdend op Batavus fietsen, Nederlanders waarschijnlijk op vakantie in de buurt.

Rond 14h30 reden we Avignon binnen en werden we aangesproken door een Duitser uit München, op de fiets onderweg via Santiago de Compostela naar Portugal. Hij kiest niet voor de makkelijkste route (via Norte) maar had klimervaring; gisteren klom hij zonder bepakking nog even de Mont Ventoux op.

Nu gearriveerd bij hotel Alizea, hartje centrum en met nevenvestigingen in Parijs en Nice. De prijs: € 54 per kamer! En de dame aan de receptie is nog vriendelijk ook! Chapeau reisleider!

Vandaag heerlijk fietsweer gehad met redelijk wat zon. Temperaturen zijn goed en in Avignon is het nu 27 graden. 53 km gefietst vandaag.

Misschien zit er vanavond nog een glas Chateauneuf du Pape in op deze rustdag. [e-1f377]

• 29 Mei 2024 - 16:44

Marlou:

Ook heerlijk om een rustig dagje te hebben geniet van het mooie weer !!

• 29 Mei 2024 - 17:01

Reinoud:

Zal vast wel lukken met dat glas chateau, proost alvast!

• 29 Mei 2024 - 17:16

Hans Van Der Westen:

Dat doen jullie goed.

Rustig dagje en toch het fietsen erin houden.

Blijf je lekker in de flow.

Dat beviel mij ook altijd beter als een rustdag zonder fietsen.

Veel plezier nog mannen.

• 30 Mei 2024 - 13:11

Harry Van De Ven:

Mag onderhand wel zo'n rustdag. Hopelijk is de verleiding niet te groot om vaker de trein te pakken. Succes mannen.