De finish - Reisverslag uit Altea, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu De finish - Reisverslag uit Altea, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

De finish

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

09 Juni 2024 | Spanje, Altea

Wat hebben we genoten van de faciliteiten van ons mooie en luxe hotel gisteren. Door de grote balkons droogde de was zeer snel, zodat we rap aan het zwembad konden gaan zitten of langs de boulevard slenteren. Ook de oude haven was zeer de moeite waard.

Gegeten hebben we op een van de terrassen van ons hotel. Een buffet met een ongekend groot aanbod van allerlei lekkers voor een zeer acceptabele prijs per persoon.

Als verrassing voor deze drie Brabantse avonturiers had de gemeente een 10 km hardloopwedstrijd georganiseerd en die hebben vanaf ons terras met plezier gadegeslagen.

Voordat we naar bed gingen genoten we nog even van het optreden van het knappe vrouwelijke trio, dat ook nog kon zingen en pianospelen. Wat wil je nog meer!

Later op de avond begon het te onweren en hard te waaien, dus heerlijk geslapen met de pui open.

Het ontbijt begon pas om 8 uur maar ook hier was de keuze reuze! Een goede ondergrond was ook wel nodig vandaag want we begonnen onze tocht met windkracht 21 km/uur pal op kop.

We fietsten door de stad Gandia en pikten daar de N332 op naar Bellguard en Oliva. Zodra we Gandia verlieten kregen we wat steun van de wind in onze ruggen.

Na onze koffiepauze bij Casa Clara, langs de weg vervolgden we onze tocht door oa. Gata de Gorgos, een plaats die erg bekend is om zijn riet industrie. Diverse winkels langs de straat boden rieten producten aan.

Wat opviel op deze zondag dat er langs de weg diverse schaarsgeklede dames stonden die ons verleidelijk toelachten. Wij denken dat het ontvangst comité in Altea hier achter zat!

Voor Benissa werden we getrakteerd op een behoorlijke klim met percentages tot 7-8% en die liep door tot ver in de stad. Motiverend was dat Jean, een van onze volgers, ons tijdens het klimmen met zijn cabrio tegemoet kwam rijden. Pas na Benissa kregen we de beloning van al dat geklim: een afdaling van wel 6 kilometer.

Nadat we voorbij Calpe nog wat moesten klimmen reden we om 13h30 met gezwinde spoed Altea binnen waar we fantastisch en feestelijk ontvangen werden door onze gastvrouw Resi (BEDANKT!) en een groot aantal volgers.

Vandaag met bewolking vertrokken maar de temperatuur was warm. Vanaf 10 uur kwam de zon door en rond de middag begon de temperatuur te stijgen naar 31 graden. Vooral tijdens het klimmen was het erg warm.

We zijn er! Totaal ongeveer 2200 km gefietst. Dat zouden er 2400 moeten zijn maar door inventief speurwerk van onze ploegleider en zijn dagelijkse voorbereidingen hebben we er wat af kunnen snijden.

Volgers: bedankt voor jullie interesse en opbeurende opmerkingen! Mogelijk tot een volgende keer.

Ploegleider/reisleider: vanaf nu heet je weer Franck, maat. Op jouw ‘old school’ manier heb je ons van Tilburg op perfecte wijze naar Altea genavigeerd!

Ik weet dat dit veel tijd aan voorbereiding heeft gekost maar het resultaat mag er zijn. Wederom heb je me gemotiveerd om grenzen te verleggen, waarvoor dank!

Snelle Jelle/klimgeit: vanaf nu ben je weer Tonny mijn (fiets)maatje! Tien jaar jonger en met veel fiets ervaring. Geweldig hoe je me in de gaten hield op moeilijke momenten en steeds achter me aan bleef rijden in een voor jou onmogelijk laag tempo. En onbegrijpelijk dat er tijdens de hele tocht snoep en koek uit dat kleine stuurtasje van je bleef komen.

Beste maten,

We zijn drie totaal verschillende karakters maar tijdens onze tocht is er geen onvertogen woord gevallen. Bedankt voor de gezelligheid maar vooral ook voor de leerzame momenten. En top dat jullie na al die fietsdagen mijn ‘tapdance’ act nog steeds niet is gaan vervelen.

• 09 Juni 2024 - 18:50

Maarten:

Geweldig mannen!! Prestatie hors category!!! Jammer dat jullie steeds afgeleid eerden door allerlei dames, voortaan meer concentrate to the route!!! Heerlijk nu met de trein terug?? Of echte doordouwers, rustig terug fietsen????

• 09 Juni 2024 - 19:06

Hans:

Chapeau mannen!

• 09 Juni 2024 - 19:19

Franck Van Boekel :

Hé fietsmaten/gezelligheidsmaten, ik vond het na onze ook gezellige tochten Santiago de Compostela en Rome was dit ook weer een ongekende tocht

Dyon en jij was weer een TOP reizende reporter en een echte doordouwer; hoe zwaar dan ook[e-1f4aa][e-1f3ff][e-1f44c]

Tonny , en jij ook weer bedankt voor jouw nuchterheid en geduld voor die 2 ouwe lullen die toch weer wat trager zijn geworden [e-1f628][e-1f622]

ik kijk terug op een gezellige 3 weken. En ga als PENNINGVOGEL wel eens een keer het eea op een rijtje zetten [e-1f911]

• 09 Juni 2024 - 19:19

Reinoud:

Gefeliciteerd!!!! En goede reis terug

• 09 Juni 2024 - 19:26

Marjan :

Super Mannen CHAPEAU Het is weer gelukt!!Kanjers zijn jullie en super dat jullie weer veilig en gezond thuis zijn gekomen [e-1f44f][e-1f4aa][e-1f44a][e-1f37e][e-1f942]

• 09 Juni 2024 - 19:28

Mieke En Mark:

Jullie zijn er mannen, chapeau!! Heelhuids en wel! Dat is het belangrijkste. Geniet van Altea en wel thuis.

• 09 Juni 2024 - 19:30

Peter Pijnenburg :

Geweldige prestatie mannen. Diep respect.

• 09 Juni 2024 - 19:59

Diana Van Burk :

Wat een prestatie, knap gedaan mannen.

Fijn dat ik het iedere dag kon volgen. Bedankt daarvoor!

• 09 Juni 2024 - 20:25

Karin En Bert :

[e-1f947][e-1f948][e-1f949]een diepe buiging naar jullie allemaal

• 09 Juni 2024 - 20:31

Toine :

TOP Kanjers, grote klasse dat julle dit hebben volbracht! Geniet nu lekker van al het lekkers wat Spanje rijk is [e-38] goede terugreis!

Het was ontzettend leuk om dagelijks jullie reisverslag te lezen, waarvoor dank!

• 09 Juni 2024 - 20:41

Thomas, Leonie En Nora:

Everything comes to an end!!! You did it! [e-1f3c5]

Bedankt voor alle leuke verslagen en we kijken er naar uit je weer in Tilburg te zien!

• 09 Juni 2024 - 20:42

Ruud & Monique:

Een wel verdiend ontvangst in Altea, wat een prestatie om deze tocht te maken en leuk om te volgen.

• 09 Juni 2024 - 20:47

C&C:

In 1 woord fantastisch!! Bedankt voor elke dag een fijn verslag Dyon!! Genoten hebben we ervan!! Veel plezier in Altea. [e-1f4aa][e-1f44c][e-1f6b2][e-1f6b4][e-1f3fb][e-1f942][e-2600]️

• 09 Juni 2024 - 20:56

Helma Van Beijsterveldt:

Geniet ze in Altea! Wat goed, dat jullie gearrivveerd zijn daar en een fijne reis terug!

• 09 Juni 2024 - 21:17

Nico Camino:

Alles ís al gezegd, dus,: BIS!

• 09 Juni 2024 - 21:22

Hein En Anke:

Knap hoor mannen !, Echt super gedaan , veel respect en een hele diepe buiging voor jullie .

• 09 Juni 2024 - 21:22

Etienne Kaptein:

Gefeliciteerd. Wat een geweldige prestatie.

Nog even genieten van de paar dagen in Spanje en goeie terureis

• 09 Juni 2024 - 21:29

Annie En Toon:

Proficiat met deze prestatie en Dion bedankt voor je verslagen. We keken er iedere dag weer naar uit!

• 09 Juni 2024 - 21:54

Willem :

Top mannen, grote klasse, proost!!

• 10 Juni 2024 - 00:10

Maarschalkerweerd:

Heelveel respect wat jullie hebben gedaan en volbracht.

dion bedankt voor jouw prachtige verslag van jullie reis.

ik heb er van genoten. En voor nu , geniet van jullie verblijf in altea.[e-1f44f][e-1f44f][e-1f44f][e-1f44f]

• 10 Juni 2024 - 08:37

Arnold Epping:

Mannen welkom in Altea ! Bedankt voor alle mooie verhalen ! Genieten !

• 10 Juni 2024 - 08:51

Didier En Marloes:

Diepe buiging en erg mooie prestatie van jullie samen!

De reisverslagen waren heerlijk om te lezen, leuk om jullie zo te volgen.

Geniet samen van een mooie tijd in Altea!

• 10 Juni 2024 - 10:26

Magreth:

Chapeau Mannen, jullie hebben het weer geflikt! Petje af! Echt leuk om jullie reisverslag te lezen en het zo vanaf afstand mee te krijgen! Gefeliciteerd! [e-1f4aa][e-1f44c][e-1f6b2][e-1f6b4][e-1f3fb][e-1f942][e-2600]️[e-1f44f][e-1f44f][e-1f44f]

• 10 Juni 2024 - 10:27

Harry Van De Ven:

Proficiat mannen met jullie topprestatie. zoals ik al eerder zei:"RESPECT".

Ik doe het jullie niet na.

Bedankt voor de mooie verhalen waardoor we jullie konden volgen.

Voor nu nog een goede terugreis.

En Tonny, nu kunnen we je helemaal niet meer bijhouden.[e-1f4aa]

• 10 Juni 2024 - 10:54

Piet En Ria Van Burk:

Chapeau mannen,top gedaan en dank voor het pracht verslag!!!!Goede terugreis,en extra knuffel voor Burkje

• 10 Juni 2024 - 11:01

Dennis:

Respect mannen, TOP!

• 10 Juni 2024 - 11:07

Daan:

Lekker bezig heren!

Dyon, weh kunde gij schrèève zeg. Heel leuk om zo op de hoogte te zijn van jullie avonturen.

Geniet van de verdiende rust in Altea!

• 10 Juni 2024 - 11:49

Ans:

Wat een prestatie hebben jullie weer neer gezet, en zonder letsel en valpartijen weer helemaal heel aangekomen.

Een goed team, vrienden voor het leven.[e-1f6b4][e-1f6b4][e-1f6b4]

• 10 Juni 2024 - 13:16

Ivan:

Kunnen jullie niet nog even een rondje fietsen? Ik vind die verhalen zo leuk [e-1f603] Zonder gekheid, ik maak een diepe buiging voor jullie heren! Ik snap hoe zwaar het is, die brug bij Ibis heb ik nu nog last van.

• 10 Juni 2024 - 14:11

Marlou:

Wat een geweldige prestatie mannen !!!

• 10 Juni 2024 - 15:39

José :

Respect voor jullie drieën! Een topprestatie en weer een vinkje afgewerkt!

[e-1f4aa][e-1f4aa][e-1f4aa]

• 10 Juni 2024 - 15:54

Cas:

Gefeliciteerd allemaal, een TOP prestatie!!!

• 10 Juni 2024 - 16:08

Dorien Van Disseldorp:

Wat jammer dat jullie avontuur voorbij is. Ik keek uit naar de verhalen en heb ervan genoten. Dankjewel voor deze dagelijkse portie gezelligheid. Ik heb enorm veel respect voor jullie tocht. Proficiat dat het zo gladjes is verlopen. Dat kan alleen wanneer je elkaar door en door kent of wanneer er een enorme klik is. Ik denk dat beide voor en van jullie een vinkje krijgt. Wat heerlijk mannen. Zoveel humor samen. Zoveel energie samen. Zoveel gezelligheid. Proficiat met jullie aankomst en een dikke vette proost op jullie avontuur en vooral op jullie vriendschap. Proost

• 10 Juni 2024 - 23:09

Jan Van Hoof: