Grote verrassing - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Grote verrassing - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Grote verrassing

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

08 Juni 2024 | Spanje, Gandia

Wat een prachtige stad is Valencia! Met 800.000 inwoners een van de drie grootste steden van Spanje. Met de tram en de metro waren we snel in het centrum waar we met de Hop On Hop Off bus langs de meeste bezienswaardigheden werden gereden.

Franck had een tijd geleden prima gegeten bij een Pintxos bar maar wist de naam van de zaak niet. Via Google kijken en na enig zoeken kwam I Trago bekend voor. Toen we daar aan tafel schoven werden we zo onbeschoft behandeld door de ober, dat we opgestapt zijn.

Gelukkig dat we dit besluit namen want de zaak die we echt zochten vonden we 100 meter verder op. Restaurant Sagardie wordt zo druk bezocht dat er een wachtrij stond maar via de ‘van Boekel methode’ hadden we snel een tafeltje. Prima eten en drinken in een leuke sfeer. De rekening viel wat tegen [e-1f377][e-1f377] maar dat moet een keer kunnen.

Het leuke van reizen is ook het tegenkomen van leuke mensen. In de wachtrij naast ons stonden twee Nederlandse dames die een moeder en dochterweekend hadden. Let op!

Moeder heeft Brabantse ouders maar is geboren in Nijmegen. Tonny is geboren in Elst bij Nijmegen. Jullie reizende reporter komt regelmatig bij camping Julianahoeve in Vrouwenpolder. Laat moeder daar nu haar paard gestald hebben staan. We hebben er samen nog maar een glaasje op gedronken!

Na een Uber taxirit door de halve stad - er zijn meer campussen in Valencia - gleden we voldaan onze bedjes in.

Vanochtend reden we in 45 minuten de stad uit. Door de veelvuldige overstromingen in het verleden is in 1957 besloten om de rivier om te leiden. De oude rivierbedding is nu een prachtig park waar om 8 uur al volop bedrijvigheid was. We reden er met veel plezier doorheen en vonden al snel het mooie fietspad richting Gandia, onze eindbestemming vandaag.

Na El Salar via de CV 500 en 502 met gezwinde spoed en met de wind in de rug onze tocht voortgezet.

Voor El Perreló kwam een aerodynamisch uitziende dame ons op de fiets voorbij gesjeesd. En dat was een uitdaging voor onze Tonny! Vol op de pendalen - hij was het toch niet verkeerde tempo van zijn fietsmaten zat - ging hij in de achtervolging. Weg was onze ‘Snelle Jelle’.

Enkele kilometers verder stond hij ons met tevreden blik op te wachten met de woorden ‘het was de moeite waard’.

Rond 10h30 werden we in Cullera welkom geheten door 4 kwetterende Spaanse dames bij bar Aitor. Toen Franck ze van repliek gaf gingen ze nog harder tekeer. Er stond 44 km op de teller.

Leuk detail is dat we bijna de gehele dag gereden hebben in Parc Natural d’Albufera.

Rond 12h30 arriveerden we bij ons hotel RH Bayern in Gandia. Een prachtig ****hotel gelegen aan het strand en met alle denkbare voorzieningen. We zullen het wel verdiend hebben. We gaan meedoen met de aqua gym!

Vanochtend met 23 graden en wat bewolking vertrokken maar het werd al snel warmer.

Weer 75 km dichter bij onze eindbestemming!

Morgen is de laatste fietsdag van onze trip en hopen we tussen 13 en 14 uur te finishen in Altea.

• 08 Juni 2024 - 15:02

C&C:

Nu echt de laatste loodjes!! Top prestatie!!

• 08 Juni 2024 - 16:34

Jose:

Helemaal TOP!! Trots op jullie [e-1f44c][e-1f4aa][e-1f4aa]

• 08 Juni 2024 - 16:48

Mieke En Mark :

De laatste km’s! Jullie zijn sneller op de bestemming dan wij. Wij verwachten maandag in Santiago de Compostela aan te komen. Bedankt voor de leuke verhalen.

• 08 Juni 2024 - 17:07

Dyon Beerens:

Hallo Mieke en Mark. Ook veel respect voor jullie uitdaging.

• 08 Juni 2024 - 18:15

Reinoud:

Nu vraag ik me toch af, wat was dat precies met die ober en wat is de van Boekel methode? Is er soms een causaal verband?

• 08 Juni 2024 - 18:37

Jan Van Hoof:

Wat is de 'van Boekel-methode'? Dat kan altijd van pas komen! Succes met de laatste etappe!

• 08 Juni 2024 - 20:00

Loek:

Dag mannen, chapeau in dikke 3 weken naar Altea. RH hotel Gandia is mij bekend van 9 jaar terug op de fiets. Reken morgenvroeg bij het ontbijt op een leger dames en heren van een hoge leeftijd. Fijne rit morgen met paar klimmetjes tot Benissa en dan dalen en dalen. Veel plezier.

• 08 Juni 2024 - 20:18

Bas:

Morgen de laatste loodjes. Drie weken achter elkaar fietsen, chapeau.

• 08 Juni 2024 - 21:29

Marjan :

Het einde is in zicht! Nog effe doortrappen en dan…..[e-1f471]‍[e-2640]️ Geniet van het weerzien [e-1f37e][e-1f942]

• 08 Juni 2024 - 21:53

Cristel:

Ja hoor Tonny, zo kennen we je weer, gas erop! [e-1f609]

• 08 Juni 2024 - 22:41

Karin En Bert :

[e-1f6b4]‍[e-2642]️ heel veel gezellige laatste kilometers toegewenst!

• 09 Juni 2024 - 06:46

Nico Camino:

Alwéér zo'n "mee-genieter", alsof je er zélf bij bent. Ja, Valencia, dat prachtige park met die onwaarschijnlijk mooi door Calatrava ontworpen gebouwen en al die mooie fietspaden...

Nog efkes doorgaan met jullie feestje!

• 09 Juni 2024 - 10:56

Hetty:

Geniet van de laatste kilometers. Mooie aankomst!

• 09 Juni 2024 - 16:51

Toon Annie: