Op de campus - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Op de campus - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Op de campus

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

07 Juni 2024 | Spanje, Valencia

Het was even wennen in de grote stad waar we gisteren verbleven. Met 170000 inwoners is er natuurlijk veel drukte. Dat waren we niet meer gewend.

Op speciaal verzoek van Tonny aten we in La Sacristeria. Komt het dan toch nog goed met hem?

De bediening bestond uit een jonge dame met getuite lipjes en haar hele historie op haar beide armen getatoeëerd. Ze was onvriendelijk.

Haar collega was een enorm hard werkende man die ontzettend zijn best liep te doen, type Manuel, de Spaanse ober uit Fawlty Towers.

En dan was er nog de eigenaar die de hele avond bier drinkend en rokend aan een andere tafel stond. Het eten smaakte en de wijn idem.

Vanochtend fietste we rond 8 uur feilloos de stad uit en reden op een prachtig fietspad, gelegen naast de CV18, langs Burriana naar Nules.

Koffie om 9 uur met 20 km op de teller. Het was bewolkt en 23 graden; goed fietsweer.

We vervolgden onze weg via Moncofa en Chilches naar Sagunto waar we rond 11 uur met 46 km op de teller pauzeerden.

Ons doel vandaag is om tijdig in Valencia te arriveren zodat we voldoende tijd hebben om deze stad te bezoeken.

Rond 13h15 reden we het terrein op van de campus van de universiteit. Het was heel moeilijk om een (betaalbaar) hotel te vinden - het is weekend - en onze inventieve reisleider vond dit prima alternatief. Prima kamers en de studenten die hier rondlopen geven ons weer een jeugdig gevoel.

Voordat we de stad inreden zagen we een boer met paard ouderwets ploegen. Wat een contrast!

We gaan de stad in! 75 km gereden vandaag.

• 07 Juni 2024 - 18:46

Dennis:

Valencia alweer mannen, gaat voorspoedig en rap. Top! Nu om d’n hoek , nog ff doortrappen en de welverdiende finish is bereikt. Heb ‘t 2 jaar terug met de auto gedaan en vond ‘t al ver [e-1f602]

• 07 Juni 2024 - 19:14

Maarten:

Geniet van Valencia!! Is geen straf om er een dagje te blijven!!

• 08 Juni 2024 - 12:52

Ruud & Monique:

Jullie kunnen de stal al ruiken, bijna in Altea. Heel leuk om jullie reis te volgen, super gedaan[e-1f44d][e-1f3fb][e-1f44d][e-1f3fb][e-1f44d][e-1f3fb]