De drempels - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu De drempels - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

De drempels

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

04 Juni 2024 | Spanje, Sitges

Gisterenavond na het douchen en wassen Sitges bezocht. Leuke stad met veel vertier. Toen we plaatsnamen op het terras van de Parrots Pub bleek al snel dat we alleen maar tussen mannen zaten met als doel ‘zien en gezien worden’. Wij zaten op de tweede rij als een soort Statler en Waldorf van The Muppet Show de boel gaande te slaan.

Gegeten hebben we in restaurant La Oca waar al sinds 1969 heerlijke kippen gegrild worden. Ze smaakten uitstekend!

Het was vannacht zeer luidruchtig in hotel Ibiza. Ik werd wakker gehouden door een laat thuiskomende gast, die behoorlijk gefeest had en Tonny door een constant hoestende nachtportier die bij ons vertrek nog maar eens een sigaret opstak.

Na een gezond ontbijt kregen we al meteen een zware klim, die ons voerde langs prachtige villa’s.

Boven aangekomen hield de weg op en was er alleen maar een onverhard pad. Gelukkig kwam er een Spanjaard op een mountainbike aan die ons gerust stelde.

Hobbelend en soms slippend over de stenen daalden en klommen we via het pad naar beneden en in Villa Nova y la Geltrú hebben we bijgetankt met koffie.

Vanaf hier hebben we tot Calafell op de boulevards langs het strand gefietst. Er stond weinig wind, de zon was aangenaam tot warm en de temperatuur was heerlijk. Rond 10 uur dronken we in Como Ruga koffie met 35 km op de teller.

Om 12 uur bereikten we Tarragona en kochten we bij Aldi onze LLOB. Hier naartoe reden we een deel over de nationale route.

Via de C32 fietsten we richting Salou en daar hebben een heel stuk weer langs de zee gereden. Cambrils verraste mij. Een prachtige boulevard met veel authentieke huizen.

Met veel wind op kop, na de middag, reden we verder via de C32. We passeerden Miami Platja en om 15 uur vonden we hotel Meridia Mar in l’Hospitalet de l’Infant (***) waar we vannacht verblijven. Gelegen aan het strand en de haven.

Vandaag weer een prima dag gefietst. Met name op de C wegen heuvelig gereden en in de steden en dorpen zijn de hoge drempels lastig.

We sluiten deze dag af met 90 km op de dagteller.

• 04 Juni 2024 - 17:48

Reinoud:

Al flink en route!

• 04 Juni 2024 - 18:18

Hans En Maks. :

Welkom in het mooie Spanje [e-1f1ea][e-1f1f8] . Geniet van jullie laatste stuk. Succes.

• 04 Juni 2024 - 20:03

Maarten:

Geweldige tocht nu heerlijk door Espanja en genieten van eten en drinken!! Het ga jullie goed, God zal trots op jullie zijn!!! En wij ook!

• 04 Juni 2024 - 20:07

Leonie:

Ah Salou! Die ken ik nog van de jongerenreizen. Hopelijk slapen jullie een beetje tussen al die feestbeesten.

Het einde komt in zicht!

• 04 Juni 2024 - 20:37

Marjan :

Hoi Mannen Nog steeds goed bezig hoor [e-1f4aa] De laatste loodjes komen eraan!![e-1f630] Nog efkes gas erop zou Franck zeggen!!! Sterkte en Succes [e-1f340][e-1f44b]

• 04 Juni 2024 - 21:50

Cas:

Super om de verhalen van jullie tocht te lezen. Nog even volhouden....de finish is in zicht! Geniet er nog lekker van..

• 05 Juni 2024 - 08:49

Mieke En Mark:

Jullie gaan als een speer, mannen. Nog veel fietsplezier voor de rest van het traject

• 05 Juni 2024 - 17:28

Nico Peregrino:

Prachtige verhalen, stoere kilometers weggetrapt, bijzondere ervaringen opgedaan en dat nu ook nog in het lekker warme Spanje...

Leuk om het vanuit mijn tentje mee te kunnen maken. Dat schept een (fiets-)band! Ga zo door en weinig drempels toegewenst want ik vind het een absurd fiets-onvriendelijk "welkom"...

• 07 Juni 2024 - 11:07

Dorien :

Wat een fantastische reis en wat heerlijk om mee te mogen reizen met jullie. Ik geniet van jullie verhalen. Veel plezier samen