Beenspieren - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Beenspieren - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Beenspieren

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

03 Juni 2024 | Spanje, Sitges

Mijn fietsvrienden hadden een prima restaurant uitgekozen voor onze late lunch. Restaurant Can Bodo is gespecialiseerd in paella en wij namen die met vis.

Figueres is met name bekend door de kunstenaar Salvador Dali die hier geboren en in 1989 overleden is. Zijn museum is de moeite van het bezoeken waard!

We vielen met onze (rode) konten in de boter! Als eerbetoon aan deze fascinerende persoon was er een optocht met reuzen georganiseerd waarin Dali en zijn muze Gala als reus meeliepen, begeleid door het plaatselijke drum- en fluitorkest.

Onze receptiedame, afkomstig uit het Oostblok, had aangegeven dat we pas om 10 uur bij onze fietsen konden; een eerdere uitcheck was niet mogelijk.

Dat was voor ons natuurlijk niet bespreekbaar en onze reisleider kreeg het voor elkaar dat de sleutel van de berging in een mandje achter de balie gelegd zou worden. Toen de dame in kwestie om 22h05 het pand verliet is hij meteen naar de balie gegaan om te kijken of de sleutel aanwezig was, hetgeen gelukkig het geval was. Vertrouwen is goed, controleren is beter [e-1f601]!

Na een gezond ontbijt met tostada tomate en verse jus gingen we weer vroeg op pad. Franck leidde ons weer op perfecte wijze de stad uit en loodste ons de N11 op naar Girona.

Eindelijk konden we de beenspieren weer trainen en we reden heuvel op en heuvel af om rond 10h30 te arriveren in het centrum van de stad.

Het schoot lekker op vandaag en rond 14 uur reden we via het centrum van Barcelona richting de C31. Na anderhalf uur waren we al voorbij het vliegveld van de stad. Een beetje dankzij de navigatie juffrouw en een beetje dankzij onze ploegleider.

Na Castelldefels reden we 7 km over de snelweg - met helmen op - richting de afslag Sitges.

Op sommige snelwegen in Spanje is dit niet verboden.

Na rijp beraad besloten we verder te fietsen maar dat hield wel in dat we drie zware klimmen voor onze kiezen kregen. Ik kwam om 17h30 Sitges binnen fietsen en de heren zaten me al op te wachten op het terras van bar Guirro.

En dan komt onze reisleider weer in actie! Er was nog geen hotel geregeld! Op internet kijken, beschikbaarheid en prijs bekijken, bellen en onderhandelen. En het is weer gelukt! Hotel Ibiza!

De stad schijnt een paradijs voor homo’s te zijn maar dat interesseert me geen flikker! We zijn weer een stuk dichter bij ons einddoel.

• 03 Juni 2024 - 20:39

C&C:

Fantastisch!! Chapeau!! Wat een fijn verhaal weer!! Succes

• 03 Juni 2024 - 20:49

Helma Van Beijsterveldt:

Wat een kuitspieren zullen jullie hebben gekregen nadien!

Succes morgen weer met t klimmen! Petje af!

• 03 Juni 2024 - 20:57

Bas:

Sterker nog, de stad denkt drie homo's rijker te zijn.[e-1f605][e-1f923]

• 03 Juni 2024 - 22:36

Jan Van Hoof:

Prachtig verslag van wat jullie meemaken! Veel plezier en hopelijk blijft de temperatuur dragelijk!

• 04 Juni 2024 - 14:04

Harry Van De Ven:

Mooi verhaal weer. Leuk dat je toevallig de reuzenoptocht zag. Zijn de leuke verrassingen op een tocht.

Succes weer met de klimpartijen.

• 04 Juni 2024 - 21:38

Loek:

Das knap, zo’n 200 km van Figueres naar Sitges op 1 dag.

• 05 Juni 2024 - 14:23

Dyon Beerens: