Een natte ochtend - Reisverslag uit Saint-Mihiel, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Een natte ochtend - Reisverslag uit Saint-Mihiel, Frankrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Een natte ochtend

Door: Dyon

Blijf op de hoogte en volg Dyon

21 Mei 2024 | Frankrijk, Saint-Mihiel

We hadden het al aan zien komen. Volgens de deskundigen zou het vandaag de hele dag regenen [e-1f613]. Dus fietsten we vanochtend om 8 uur in vol (regen) ornaat weg om onze tocht te vervolgen, emotioneel uitgezwaaid door Lisa.

We fietsten veelal op D wegen en het verkeer was ons goed gezind buiten af en toe een auto en vrachtwagen. We kwamen zelfs een groep andere (fiets)gekken tegen.

Met 20 km op de teller dronken we in Vilosnes koffie in een bar-restaurant langs de weg. De eigenaresse was vriendelijk maar de koffie bar slecht. Dus maar snel verder, haar achterlatend met de plassen water die van onze regenpakken afgedrupt waren.

Bij Samogneux kregen we de keuze tussen de D weg volgen of via het zandpad langs het kanaal; we kozen voor de laatste optie!

Een prachtig pad maar aan de begroeiing te zien waren er tot open heden nog maar weinig gebruikers geweest.

Rond 11:30 uur arriveerden we in Verdun en dronken koffie op de boulevard. Het was toen al even opgehouden met regenen. De dagteller gaf 52 km aan.

Na wat regenkleding uitgetrokken te hebben vervolgen we ons pad om rond 12:45 uur onze LLOB te nuttigen in Dugny-sur-Meuse op het terras van een gesloten horecazaak. Voor vertrek hebben we de tuinslang nog even ‘geleend’ om onze fietsen weer toonbaar te maken.

Een stuk verder hadden we geluk. In ons routeboek stond dat er in 2023 waarschijnlijk een fietspad op een oude spoorbaan geopend zou worden. Deze keer had de schrijver gelijk; Tot aan Tilly-sur-Meuse trapten we heerlijk rustig verder, denkend aan Guus, Kedengedeng!

Om 15 uur arriveerden we in ons hotel de la Gare in Saint-Mihiel met 93 km op te teller.

We hopen dat de regen voorlopig wegblijft.

• 21 Mei 2024 - 18:05

• 21 Mei 2024 - 19:08

Mieke En Mark:

Goed bezig mannen. We misten jullie gisteren al [e-1f603]

Regen is niet fijn. Wij weten er alles van.

• 21 Mei 2024 - 19:52

Maarten:

Gelukkig niet van suiker!! Still going strong!!!

• 21 Mei 2024 - 20:15

Resi:

In gedachten fiets ik met jullie mee…..

Ook vandaag hetzelfde hotel La Gare, voor mij dus een

déjà vu !

Leuk mannen! En het wordt steeds mooier!

• 21 Mei 2024 - 22:34

Diana Van Burk :

Fijn, om jullie weer te horen!