De Maas - Reisverslag uit Waulsort, België van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu De Maas - Reisverslag uit Waulsort, België van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

De Maas

Blijf op de hoogte en volg Dyon

18 Mei 2024 | België, Waulsort

Gisterenavond begon het bij het inchecken te regenen in Leuven, en niet zo’n beetje. Daarom hebben van de stad weinig gezien en hebben we gegeten en gedronken op het plein bij ons hotel.

Vanochtend na een prima ontbijt rond 8:30 uur vertrokken, nadat we voor de lunch ook wat in onze tas gestopt hadden.

Via een zo goed als nieuwe fietsbrug over het spoor onze weg vervolg via de F24 fietsroute. We passeerden Bierbeek, Opveld en Meldert. Bij Meldert kwamen we op een prachtige route, midden door de natuur en langs prachtige velden. De Garmin navigatie had ons weer verrast, maar niet lang.

Gladde kinderkopkes, stukken met veel modder en een kruispunt waarop we het niet meer wisten!

Gelukkig kwam er een man op een vouwfiets op ons pad (bleek een Nederlander te zijn) die ons snel naar Hoegaarden navigeerde.

Rond 10 uur was het tijd voor koffie bij café de Venetiaan. Ondanks dat Franck zag dat ze geïnvesteerd hadden in een expresso machine is ons advies: hier geen koffie bestellen!

Een blik door de zaak bevestigde dit; bijna iedereen zat aan het bier.

Bij Hoegaarden namen we de Ravel route. Ook dit is een oud spoor wat nu een fietspad is.

Dan denk je, lekker vlak fietsen. Nou vergeet het maar; tientallen kilometers vals plat. En dat ging maar door tot 8 km voor Namur, met een forse afdaling als beloning.

Rond 13 uur op een bankje in de winkelstraat de lunch genoten, met het leuke gezelschap van Jacques uit Luik, die een dagtrip aan het maken was.

Let ook op de foto met de vrouw met de hondjes.

Bij Namur stroomt de Maas en vanaf daar volgen we de Maasroute, een prima fietspad langs het water dat ons naar Dinant bracht.

Bij La Citadelle wat gedronken - de ober was klassiek maar zeer correct - en onze tocht hervat.

Rond 16 uur arriveerden bij hotel Rio in Waulsort waar we op het terras (met uitzicht op de Maas) al snel contact legden met twee dames uit de buurt van Hulst en Brugge.

We hoopten op een gezellig gesprek maar de een was stokdoof en de ander…..

Vandaag was een pittige dag! In de ochtend droog kunnen fietsen maar na de middag veel miezerregen.

101 km weggetrapt. Wat zullen we lekker slapen.

• 18 Mei 2024 - 20:55

Karin :

[e-1f44a]

• 18 Mei 2024 - 23:48

Arnold Epping:

Goed bezig mannen!

• 19 Mei 2024 - 09:37

Marc Mommens (een Belg :)):

Ik ben donderdag in Alicante niet op de vlieger[e-1f612] gemogen omdat ik de heenreis heb overgeslagen ... onbegrijpelijk [e-1f621]. Spijtig want anders was ik ne Stella komen drinken met jullie in Leuven ... Spijtig van het weer maar veel moed en geluk [e-1f44d] Marco

• 19 Mei 2024 - 09:49

Annie En Toon:

We kijken iedere dag weer uit naar het verslag van Dion. En altijd weer benieuwd hoe jullie het stellen onderweg. Nog een goede reis!

• 19 Mei 2024 - 11:43

Hans/Ada Van Helfteren:

Heel leuk om jullie verslagen te volgen en zien hoe jullie het stellen. Goede reis door frankrijk en hopelijk niet te veel regen