Welkom in Duitsland - Reisverslag uit Tolbiac, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Welkom in Duitsland - Reisverslag uit Tolbiac, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Welkom in Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Dyon

23 Mei 2023 | Duitsland, Tolbiac

Gisterenavond heerlijk asperges gegeten in ons hotel. De bezetting was goed, dus was het aanpoten voor eigenaresse Mia. Gelukkig was Ad in de buurt en kon hij meehelpen met afruimen. Afwassen hoefde niet van de Chef. Als dank werd hij verwend met een mooi glas Italiaanse wijn.

Na een prima ontbijt zaten we voor acht uur op de fiets. Onze ploegleider Franck werd geassisteerd door Ad (Google) en zo reden we snel door en voorbij Roermond. In Herkenbosch kwamen we op de ‘Reitsema route’; via zijn gidsen hopen we in Boedapest aan te komen.

Bij Vlodrop passeerden we de grens met Duitsland en kwamen in het kleine plaatsje Effeld. We hebben nog even getwijfeld om hier te blijven want Herbert Grönemeyer kwam optreden. Voor de volgers die hem niet kennen; zijn zangkunsten zijn beter dan zijn naam doet vermoeden.

Toch maar doorgefietst door dit prachtige, heuvelachtige landschap.

Ik zal niet alle gehuchten noemen die we passeerden maar twee kan ik niet nalaten: Unterbruch en ……. Oberbruch!

Geen horecazaak te vinden in dit niemandsland. Pas om 10:30 uur vonden we in Limmich onze koffiestop. We hadden toen 43 km achter de rug.

Rond 12 uur voor Jülich onze zelf gesmeerde broodjes gegeten en daarna rap onze tocht vervolgd via een prachtig fietspad (zie foto) langs de rivier de Rur, dat eindigde in de plaats Kreuzau. Daar begon ons echte eerste klimmetje van 350 meter.

Via Stockheim hebben we rond 16 uur hotel Europa in Zülpich bereikt. Mooie kamers! Zülpig is een Romeinse stad in de Eifel. Onze Ploegleider zegt dat we vandaag 105 km gefietst hebben en hij heeft altijd gelijk.

Vanochtend begonnen met bewolkt weer en af en toe wat miezer. Net niet genoeg om de regenkleding aan te trekken. Rond de middag een dun zonnetje. De wind was ons weer gunstig gezind vandaag.

• 23 Mei 2023 - 17:42

Marco Thijs :

ploegleider in deze onze veurzitterd Franck van B ?

leuk om jullie zo te volgen , suc6!!! en tot morgen

marco Thijs

• 23 Mei 2023 - 18:38

Margo Vesters:

Goed gefietst mannen! Leuk om jullie fiets verslag te lezen. Nu voetjes omhoog en een biertje in de hand (hopelijk)!

• 23 Mei 2023 - 22:17

Dennis:

Gaat voorspoedig mannen. In de Eifel al, goed bezig. Op naar mèrrege.

• 24 Mei 2023 - 00:27

Marianvanweereltm@hotmail.com:

Leuk mannen om jullie te volgen ! Ik ben de beneden buurvrouw van Ad ! Al het goede komt vanboven ! Dat was vandaag een stevige trip ! Ad zet hem op en groetjes aan je maten !