Rustig aan - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Rustig aan - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Rustig aan

Blijf op de hoogte en volg Dyon

01 Juni 2023 | Duitsland, Regensburg

Na het douchen en wassen van onze kleding troffen we elkaar bij een speciaal adres, gevonden door Franck.

Gasthof Tellner bleek een café te zijn waar de alcohol liefhebbers van de stad bijeen kwamen om de wereldproblemen te bespreken.

De zaak was in handen van een dame op leeftijd die leek op Tante Leen uit Amsterdam.

Na wat etablissementen bezocht te hebben kozen we toch voor het restaurant tegenover ons hotel waar we bediend werden door twee dames in dirndl jurken. Het eten was prima en rode Zweigelt en houtgerijpte Dornfelder ook.

We verblijven in Beieren en de mensen zijn erg trots op hun afkomst. Guten Tag is hier Servus!

Vanochtend stipt 8 uur vertrokken om bij de plaatselijke bakker te ontbijten. Het weer was goed, de zon scheen, de temperatuur aangenaam en…… de wind kracht was teruggezakt naar 4. Fijn!

Omdat het harde trappen van de afgelopen dagen toch nogal wat van onze knoken gevergd heeft besloten we om het rustig aan te doen en niet verder te fietsen dan Regensburg.

Na Bad Göching en Staubing vonden we het gravelpad weer en bij Einzig besloten we over het teerpad (Nationale weg) verder te trappen.

Voor Kelheim moest er weer hard gewerkt worden. Het begon met een flinke klim van 13-14% waarna we een bospad inreden met meer stijgen als dalen. Pfff.

Aan het einde van het bospad kwam de beloning: met een afdaling van 45-50 km/uur rolden we rond 10 uur Kelheim binnen voor koffie op het terras van café am Donautor.

Vanaf hier zien we voor het eerst dat de Donau ook bevaren wordt en bij Katzenberg passeerden en we zelfs een jachthaven en een aantal campings.

Het was vandaag meer afwisseling op ons pad. We komen langs meer horeca voorzieningen en de dorpen worden levendiger.

Rond 13:15 uur reden we via het Donau Park het centrum van de Regensburg binnen. Een prachtige stad waar veel te zien is. Toch nog 61 km weggetrapt.

Ad en ik zijn nog naar de fietsenmaker gereden om wat onderhoud spullen te kopen en kwamen (na 5 km) terecht bij een soort Mediamarkt, maar dan alleen fietsen en onderdelen. We zijn geslaagd! Vanavond naar de Thai.

• 01 Juni 2023 - 18:58

Hans Van Der Westen: