Wat een rit! - Reisverslag uit Neustadt an der Donau, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Wat een rit! - Reisverslag uit Neustadt an der Donau, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Wat een rit!

Blijf op de hoogte en volg Dyon

31 Mei 2023 | Duitsland, Neustadt an der Donau

We vonden dat we na onze pittige tocht van gisteren wel wat extra verdiend hadden en lieten ons restaurant Mio adviseren.

Een leuke, moderne zaak met een jonge chef kok/eigenaar die van de Italiaanse keuken houdt.

We werden bediend door een leuke en enthousiaste dame die het horeca vak wel snapte.

Ze was gekleed in een kort jurkje en toen er een windvlaag kwam (eindelijk kwam de wind van de goede kant!) waaide het kledingstuk omhoog en werden we getrakteerd om een paar prachtige billen.

Omdat Ad zich al volop gastronomisch aan het voorbereiden was en aan het overleggen was met de chef, heeft hij een hoop gemist. Helaas voor hem kwam de wind de rest van de avond van de verkeerde kant!

Het eten was correct - Ad vond dit het beste eten van de hele reis tot nu toe - de ambiance prima.

Tijdens zo’n avond sessie neemt ploegleider Franck de volgende dag met ons door: ‘de rest van de reis zou ‘vlak’ zijn met wat heuvelig landschap.

Vanochtend rond 8 uur, na een heerlijk ontbijt, vertrokken uit Donauwörth. Een leuke stad met een mooi historisch centrum.

Vrijwel meteen een klim van een ongekend aantal % en en na Heitzheim kwam er nog een van 14%!

In dit plaatsje zouden we eigenlijk gisteren overnacht hebben in het Schloss maar dat vond onze ploegleider toch teveel om te fietsen.

Voor de middag fietsen we afwisselend door gehuchten (zonder voorzieningen), langs de Donau en door polders.

Waar we ook fietsen, de wind bleef pal op kop komen met de hele dag een kracht van 19 km per uur!!!

in de meeste gevallen fietsten we niet harder dan 12-15 km/uur en dat schiet niet op.

Pas rond 11 uur reden we voor koffie Neuburg binnen met een kleine 40 km op de teller.

Een prachtige stad en meteen dachten we aan onze Belgische volgers omdat er in het plaatselijk museum diverse schilderijen hangen van de Vlaamse schilder Rubens.

Vanaf hier hadden we keuze uit twee routes en we kozen voor de route langs de Donau. Alleen maar rijden op gravel.

Om 13:30 uur arriveerden we met 60 km op de teller in Igolstadt voor een lunch op het terras. In deze stad is het hoofdkantoor van Audi gevestigd.

Na de lunch hebben we ons gevecht tegen de wind vervolgd op de gravel- en bospaden van goede, matige en veruit slechte kwaliteit en om 16:30 uur bereikten we ons appartementenhotel in Neustadt met 93 km op de teller.

Onze fietsen slapen op de kamer want er is geen stalling.

Bedankt voor de leuke reacties die we krijgen. Het doet ons goed!

• 31 Mei 2023 - 19:38

Fred Van Rossum:

Elke dag weer een genoegen om het verslag te lezen. Er is een schrijver geboren. Of minstens een journalist.

hele fijne dagen nog gewenst en welkom in het door zo’n overgoten vaderland.

• 31 Mei 2023 - 19:42

Monic Lammers:

Elke dag weer een genot om je verslag te lezen!!

• 31 Mei 2023 - 19:43

Helma:

Heel lastig ja, de wind blijft maar uit het Noorden komen.

Maar knap toch 93 km op de teller vandaag met een tractatie op de kop toe de afgelopen avond.

• 31 Mei 2023 - 21:22

Pleuni :

Heel leuk om jullie avonturen/verslagen te lezen!

Benieuwd naar jullie volgende etappe.

Groetjes,

Ron en Pleuni

• 31 Mei 2023 - 22:04

Arnold Epping:

De wind op kop is niet best, Franck als ploegleider had daar wel wat aan kunnen doen ! B.v een Solex op kop zetten ! [e-1f60a] dank voor de mooie verhalen !

• 31 Mei 2023 - 22:06

Leonie:

Echt respect met een dergelijke windkracht toch doorzetten. De billen waren jullie gegund!

• 01 Juni 2023 - 00:13

Marianvanweerelt :

Jammer Ad dat je de wind gemist hebt ! [e-1f609]

maaarrrr …. De liefde van de man gaat door de maag en daar kan Olga ook wat van ! [e-1f60a]

jullie hebben vandaag de kop niet in de wind gegooid en de goede raad van ploegleider Franck aangenomen , want hoe meer je je kop in de wind gooit hoe verder je van huis bent ! [e-1f929] [e-1f923]

[e-1f44d] mannen