De Donau - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu De Donau - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

De Donau

Blijf op de hoogte en volg Dyon

30 Mei 2023 | Duitsland, Donauwörth

Gisterenavond waren we een van de eerste gasten in het restaurant van het hotel. We zaten heerlijk op het terras.

Onze bedoeling was om eerst een aperitief te nemen en daarna te gaan kijken naar de menukaart maar zo werkt dat niet in Duitsland.

De gasten komen vroeg eten; bestellen meteen alle gerechten; eten de enorm grote porties snel op en wat er over blijft nemen ze in een doggybag mee.

We werden door de vriendelijke bediening geadviseerd om snel te bestellen, anders zou het lang gaan duren en….. de keuken sloot om. 20:30 uur.

We hebben toch voor onze wijze van dineren gekozen: eerst aperitief en daarna hebben we in fasen twee voor- en een hoofdgerecht gedeeld. Het was prima.

Dat de zaak goed bekend staat kon je zien aan de auto’s van een paar gasten. Een Porsche cabrio en een mooie, rode Ferrari.

Vanochtend voor 8 uur op de fietsen gesprongen. Het was fris met bewolking en een dun zonnetje.

Al heel snel kwamen we bij Lauchheim de zwaarste klim van onze hele tour tegen: 2 kilometer klimmen/ 6-7%, gevolgd door nog zo’n zware klim bij Elchingen: 1 kilometer/3-5%!

We sloegen ons er goed doorheen en om dat te vieren na 20 km om 9 uur een koffiestop in Elchingen bij bäckerei Grandy.

Voor Elchingen stond bij een Maria beeld een Nederlander, alleen in drie weken onderweg naar Rome. Later kwamen we hem weer tegen in Dillingen.

Na de koffiestop zijn we via de nationale route naar Dillingen gefietst. Wel wat meer verkeer maar betere wegen.

In Lauingen passeerden we Deutz. Helaas geen Champagne maar een van de beste leveranciers van tractoren.

Er was zelfs een museum en een testbaan.

Rond 12 uur reden we Dillingen binnen, een mooie plaats, maar zijn meteen de rust op gaan zoeken: het pad langs de Donau!

In Steinheim vonden we langs de route een Grieks restaurant waar we een salade (kleine!) en tzatziki met brood besteld hebben. Gezond en groot genoeg voor ons drieën.

Na de middag met name door dorpjes en langs open velden gereden. De route voert ons niet constant langs de Donau.

Ondanks dat dit redelijk vlak is hebben we echt moeten werken. Heel veel wind en zelfs forse windstoten uit de verkeerde hoek. Niet fijn maar je moet voorruit; gewoon harder trappen dus.

Rond 15:30 uur arriveerden we in Donauwörth en opnieuw is er een prachtig hotel voor ons gevonden.

Weer 98 km dichter bij Boedapest!

• 30 Mei 2023 - 17:55

C&C:

Top!! En hoe gaat het met de nek problemen?

• 30 Mei 2023 - 18:09

Hans Van Der Westen:

Goed bezig! [e-1f4aa]

• 30 Mei 2023 - 18:48

Annie En Toon:

• 30 Mei 2023 - 18:52

Annie En Toon:

Bedankt voor jullie verslag ieder dag! We wachten steeds met spanning de e-mail af! Veel plezier nog onderweg en houd steeds de naam van die Tilburgse voetbalclub in gedachten: Nooit Opgeven Altijd Doorgaan!

• 30 Mei 2023 - 20:20

Arnold Epping:

Goed bezig heren ! Jaloers op jullie mooie rit ! Geniet ervan ! [e-1f942]

• 30 Mei 2023 - 20:20

Arnold Epping:

• 31 Mei 2023 - 08:02

Marianvanweerelt:

Ze hebben jullie vandaag weer een poepje laten ruiken ! Top gedaan ! Geniet van de avond en rust !

• 31 Mei 2023 - 09:45

Marco Thijs :