Zware dag - Reisverslag uit Westhausen, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Zware dag - Reisverslag uit Westhausen, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Zware dag

Blijf op de hoogte en volg Dyon

29 Mei 2023 | Duitsland, Westhausen

Het eten in ons hotel was prima. De asperges en hähnchen schnitzel waren met zorg klaar gemaakt door de chef kok/eigenaar. Aardige vent die ons vertelde dat het ook in Duitsland moeilijk aan personeel te komen is.

Hij heeft goede ervaringen met mensen uit Tunesië en vertrekt binnenkort weer naar dit land om nieuw personeel te gaan selecteren.

De vriendelijke dame in de bediening kwam ook uit dit land. Het ging haar met horten en stoten goed af.

Van kaas hebben ze in Duitsland niet veel kennis van zaken bleek toen het kaasbordje ‘om te pitsen’ op tafel gezet werd. Teveel en niet de kwaliteit die wij gewend zijn.

In ons hotel zat ook een Nederlands stel op weg naar Rome. Naar eigen zeggen hadden ze geen haast.

Vandaag en morgen zouden volgens Reitsema de zwaarste etappes van onze reis worden en deze mijnheer heeft gelijk gekregen. Met in het achterhoofd de mindere conditie van Ad en mij had Franck hier al rekening mee gehouden en de route (normaal 1 dag) verdeeld over twee dagen.

Rond 8 uur vanochtend vertrokken. Het was fris maar de zon scheen al volop.

Het werd een pittige dag met veel klimmetjes en serieuze klimmen. We passeerden veel kleine gehuchten waar totaal geen voorzieningen bleken te zijn.

Het is knap als je als een ‘dieseltje’ naar boven klimt maar helaas is die gave niet iedereen gegund.

Als het even niet meer gaat wordt het lopen en dat is vaak net zo zwaar.

Het maakt niet uit hoe je boven komt, als je er maar komt.

Onze eerste echte stop was pas om 12:30 uur bij Swabsberg en daar hebben in plaats van koffie een heerlijke lunch met currywurst genoten. Erg ongezond maar dat verbranden we wel.

Franck nam een gezondere dis.

Een prachtig gelegen zaak, gelegen aan een groot meer midden tussen het groen. Het was er erg druk en daardoor moest er in de rij gestaan worden om iets te mogen bestellen.

Tijdens de lunch de verdere plannen besproken en besloten om niet ver verder te fietsen. Het besproken hotel Adler in Westhausen was nog 7 km verder en daar zijn we dan maar heen gefietst en rond 14:30 gearriveerd.

in dit gat is verder niks te doen maar het hotel heeft een restaurant met Italiaanse gerechten.

Het werd een warme dag vandaag met veel zon en wind. Helaas kwam de wind steeds van de foute kant.

Slechts 52 km gefietst, geklommen maar ook gedaald vandaag.

Het is goed zo; morgen weer een dag.

• 29 Mei 2023 - 15:51

Ans Beerens:

Slechts 52 km gefietst, nou ik vind het een hele prestatie wat jullie doen. Zo'n dag mag er ook tussen zitten. Ik geniet van je verslagen Dyon, ik kijk er elke dag naar uit. [e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f6b4]‍[e-2642]️

• 29 Mei 2023 - 17:42

Marco Thijs :

52 km is een mooie afstand om te fietsen , daarbij hebben jullie alle tijd ‘hardlopers zijn doodlopers , dus lekker op je gemak doen en genieten van de mooie omgeving en de ervaring

fijne dag nog

marco thijs

• 29 Mei 2023 - 18:25

C&C:

Top mannen!! Trots op jullie!! Doe voorzichtig.

• 29 Mei 2023 - 18:27

Helma:

Knap hoor mannen!

• 29 Mei 2023 - 18:31

Hans Van Der Westen:

Bikkelen kost energie en jullie hebben de tijd. Dus niet afzien maar genieten van de fietsreis. Dat is veel belangrijker!

Fiets ze mannen en vooral genieten dus!

• 30 Mei 2023 - 00:57

Marian Van Weerelt:

Wijze besluiten genomen ! Genieten is ook een kunst ! En dat gaat Olga ook een paar dagen in Bolgogna doen . Voelde je ze vandaag niet over vliegen Ad ? [e-1f60a]

• 30 Mei 2023 - 12:43

Rob:

Zoals hier boven al gemeld je moet er ook van genieten

ad nog problemen met de schouders/rug

lekker genieten en fiets ze