An der Kocher - Reisverslag uit Cröffelbach, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu An der Kocher - Reisverslag uit Cröffelbach, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

An der Kocher

Blijf op de hoogte en volg Dyon

28 Mei 2023 | Duitsland, Cröffelbach

Gisterenavond genoten in Bad Wimpfen. Eerst een lekker aperitief genomen op een terras en daarna een grote, maar heerlijke pizza gegeten bij een van de plaatselijke Italiaanse restaurants. Wij bleken er een gekozen te hebben met een Turkse eigenaar en de dame in de bediening gaf aan dat ze last had van een ernstige vorm van artrose en ……. dat ze na haar scheiding geen vertrouwen meer had in het huwelijk.

De heerlijke spijzen weggespoeld met een liter Trollinger rotwein. Onze avond kon niet meer stuk!

Omdat Ad last bleef hebben van zijn nek besloot hij een afspraak te maken bij de plaatselijke masseuse.

Foto’s zijn tegen betaling verkrijgbaar maar het belangrijkste is dat het geholpen heeft.

Rond 8:30 uur zaten we op de fiets en begonnen direct aan een forse klim.

Boven aangekomen bleek dat we de andere kant op moesten dus genoten we van een prachtige afdaling van 47 km/uur. Oefening baart kunst!

Daar de route weer op kunnen pikken langs de Neckar en na wat kilometers door het binnenland werden we verwelkomd door een andere rivier, de Kocher.

Voor Gochsen spraken we een Duitser met een heel aparte electrische fiets.

We waren hem al eerder tegengekomen terwijl hij met zijn aparte fiets en aanhanger tussen de paaltjes van het fietspad probeerde te manoeuvreren.

En dat ging natuurlijk niet! Zie de foto van zijn eigen fabricaat.

Om 10 uur koffie gedronken in een zaak in Kochersteinsfeld. Het zat binnen en buiten vol met Duitsers die een Pinkster ontbijt genoten.

Rond 12 uur wilden we lunchen in een Biergarten (oud stationnetje) langs ons pad maar de Poolse eigenaren hadden het erg druk met een partij. We mochten wel drinken bestellen en kregen halve liters! Cola, Fanta en bier (alcohol vrij).

Dan maar verder fietsen en na 58 km op de teller arriveerden we rond 13 uur in Künzelsau om wat te eten.

Omdat de zon warmer werd even wat tijd genomen om onze huid met zonnebrand crème extra in te smeren.

De hele dag heuvelig gereden maar na de middag werden de paden en heuvels pittiger. We hebben echt moeten werken en waren erg blij dat rond 15:30 uur hotel Goldener Ochsen in Cröffelbach in zicht kwam.

Mooie kamers met alle voorzieningen die een eenvoudige fietser nodig heeft.

Onze ploegleider en ‘zuinige boekhouder’ (zijn eigen woorden!) zoekt de beste slaapplekken voor ons uit en houdt tevens het budget goed in de gaten. Dit kost hem echt veel tijd.

Hij houdt niet van complimenten maar hierbij toch een woord van respect: chapeau Franck!

• 28 Mei 2023 - 18:06

Marjan Marijnissen :

Late reactie van mij maar jullie zijn heel goed bezig!!

• 28 Mei 2023 - 19:55

Hans Van Der Westen:

Goed bezig mannen!

Geniet ze.

• 28 Mei 2023 - 23:20

C&C:

Weer met veel plezier gelezen!! Zet ‘m op!!

C[e-38]C

• 28 Mei 2023 - 23:51

Marian:

dat moet heerlijk zijn zo’n lang stuk down Hill

Ad kon de handjes van Olga niet missen ! [e-1f923][e-1f923][e-1f923] Beterschap Ad !

• 28 Mei 2023 - 23:58

Jose:

Jullie hebben de dame in de bediening toch zeker wel van goed advies voorzien [e-1f609][e-1f44c]

• 29 Mei 2023 - 08:48

Hans En Maks: