Het wordt warmer - Reisverslag uit Lörsch, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Het wordt warmer - Reisverslag uit Lörsch, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Het wordt warmer

Blijf op de hoogte en volg Dyon

26 Mei 2023 | Duitsland, Lörsch

Gisterenavond goed gegeten bij Gasthof Drosselhof in Rüdesheim. Zie de foto van de kost die ik mocht nuttigen.

Ons diner werd muzikaal begeleid door een plaatselijke tob (geen fout!) artiest die zichzelf begeleidde op het elektrische orgel.

De zaak stond werkelijk op zijn kop en de internationale gasten maakten goed gebruik van de dansvloer. Het personeel deed mee. Hierover gesproken.

De ober die ons bediende had werkkleding aan uit het jaar blok en ik weet zeker dat de voormalige Tilburgse textiel baron en barones dit niet ‘toppie’ hadden gevonden.

Het ontbijt was werkelijk zeer goed. We werden zelfs verrast met vers gerookte zalm en sekt. Dat laatste hebben we laten staan.

Om 8 uur vertrokken met mooi weer.

Na 9 km de veerboot genomen naar Ingelheim en daar onze route weer opgepikt.

Tijdens ons vervolg kwamen een Nederlander uit Middelburg tegen. Hij was onderweg naar Rome en was dit jaar ook al naar Santiago de Compostela gefietst. Respect!

Om 10:00 hadden we al 31 km weggetrapt en genoten we van heerlijke koffie in de plaatselijke ijssalon in Nieder-Olm.

We vervolgden de tocht langs prachtige paden: grind, zand, stenen en teer. We reden langs wijnvelden en bossen (zie de foto’s) en kregen ook nogal wat heuveltjes waarvan zelfs eentje van 11%! Wel wat last van wind vandaag.

Exact om 12 uur arriveerden we in Nierstein om te genieten van onze LLOB. Niet gekocht bij de Lidl maar bij de Netto.

Na overtocht verder gefietst via oa. Leeheim en Gernsheim naar Lörsch waar we rond 16 uur arriveerden in hotel Schillereck. Net geen 100 km gehaald vandaag maar we zijn erg tevreden. De temperatuur stijgt en vanmiddag was het zelfs warm.

Voor Ad is dit zijn eerste lange fietstocht en hij doet het buitengewoon goed!

Hij heeft ook geïnvesteerd in goed materiaal. Zijn Koga fiets presteert prima en ook zijn fietskleding is van hoge kwaliteit (wel met 50% korting!).

Vandaag was het tijd voor een nieuw setje met een rode fietstrui. Zelfs zijn rode lippencréme is passend bij de outfit.

Het weekend is begonnen! Dus tijd voor een goed glas. Fijn weekend!

• 26 Mei 2023 - 18:54

Leonie:

Arme Ad, die heeft het te stellen met jullie! Laat je niet belachelijk maken [e-1f61c].

Fijn weekend!

• 26 Mei 2023 - 20:08

Arnold Epping:

Ik van boven de rivieren ,weet niet wat een LOBB IS ? Wat is dat ?

• 26 Mei 2023 - 20:10

Monic Lammers:

Wij genieten op afstand mee!!

• 26 Mei 2023 - 21:47

Resi:

Gaat goed mannen ! [e-1f4aa]

Geniet ervan !

ennnn Arnold : Lidl lunch op benkske [e-1f609]

• 27 Mei 2023 - 09:33

Nicole :

Echt Superleuk , die verhalen en Ad: wij vonden jou ook erg dapper ! Mooie tocht !

• 28 Mei 2023 - 10:57

EGen Klonen :

Ballast moet je achter laten ! Nou Ad die kilootjes ben je al kwijt [e-1f605] ! Mooie verhalen !

ik hoop dat jullie met Pinksteren de hel niet tegen komen Grtjes vanuit een zonnig Nederland

• 29 Mei 2023 - 12:02

Marco: